Obchodní podmínky
obchodní
společnosti Taschová
Lenka
se
sídlem Vysoká
30, 284 01Suchdol
identifikační
číslo 22129952
zapsané v živnostenském
rejstříku vedeném na Městském úřadě Kutná Hora, obor obecní živnostenský úřad, spisová
značka MKH/104229/2024
1. ÚVODNÍ
USTANOVENÍ
1.1. Tyto obchodní
podmínky (dále také jen „obchodní podmínky“)
Živnostenské
oprávnění Taschová Lenka
se sídlem Vysoká 30, 284 01 Suchdol
identifikační
číslo: 22129952
zapsané v živnostenském
rejstříku vedeném Městský úřad Kutná Hora, obor obecní
živnostenský úřad
spisová
značka MKH/104229/2024
tel.
číslo: +420606216836
e-mail:
kontakt@deko-lami.cz
(dále také
jen „prodávající“)
upravují
v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb.,
občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále také jen „občanský
zákoník“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé
v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále také jen „kupní
smlouva“) uzavírané mezi prodávajícím a jinou osobou (dále také
jen „kupující“) prostřednictvím internetového obchodu
prodávajícího, který je prodávajícím provozován na webové stránce umístěné
na internetové adrese www.deko-lami.cz (dále také
jen „webová stránka“), a to prostřednictvím rozhraní webové
stránky (dále také jen „webové rozhraní obchodu“).
1.2. Ustanovení odchylná
od těchto obchodních podmínek je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná
ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními těchto obchodních
podmínek.
1.3. Ustanovení těchto
obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Odesláním či učiněním
objednávky zboží u prodávajícího se tyto obchodní podmínky stávají pro
kupujícího závazné.
1.4. Kupujícím je ten,
kdo s prodávajícím osobně nebo prostřednictvím webové stránky uzavře kupní
smlouvu (dále také jen „kupující“ nebo „spotřebitel“).
Tyto obchodní podmínky se nevztahují na případy, kdy kupujícím není
spotřebitel.
2. SDĚLENÍ PRO
SPOTŘEBITELE PŘED UZAVŘENÍM KUPNÍ SMLOUVY
2.1.
Údaje
o hlavních vlastnostech prodávaného zboží jsou vždy uvedené přímo
v popisu daného zboží na webové stránce.
2.2.
Údaje
o totožnosti prodávajícího, adresa sídla, telefonní číslo a adresa pro
doručování elektronické pošty jsou uvedeny v čl. 1.1. těchto obchodních
podmínek.
2.3.
Cena
prodávaného zboží včetně ceny za balení a dodání zboží je vždy uvedená
v jejich popisu na webové stránce, případně je uvedena v průběhu
objednávky. V rekapitulaci objednávky v objednávkovém formuláři na
webové stránce je uvedena celková cena za všechno objednané zboží včetně
ceny za balení a dodání zboží. Všechny ceny jsou pro spotřebitele uváděny
včetně daně z přidané hodnoty.
2.4.
Kupní
cenu za zboží lze hradit hotovostně nebo bezhotovostně na některé
z kamenných poboček prodávajícího, dále způsoby uvedenými při objednávání
zboží na webové stránce, zejména klasickým bankovním převodem prostřednictvím
bank uvedených v objednávkovém formuláři nebo prostřednictvím PayPal nebo
online platbou platební kartou dle objednávkového formuláře.
2.5.
Lhůta
pro dodání zboží je uvedena na webové stránce při objednání zboží. Podmínkou
pro dodání zboží je uzavření kupní smlouvy. Dokud není celá kupní cena dle
kupní smlouvy prodávajícímu zaplacena, není prodávající povinen zboží
kupujícímu předat či doručit.
2.6.
Spotřebitel
je oprávněn odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena distančním způsobem nebo
mimo obchodní prostory prodávajícího, bez uvedení důvodu ve lhůtě 14 dnů od
uzavření kupní smlouvy či převzetí zboží. Podrobnosti k tomu včetně
výjimek z práva odstoupit jsou uvedený v čl. 6 těchto obchodních
podmínek.
2.7.
Spotřebitel
má právo reklamovat vadné zboží a tím uplatnit svá práva z vadného
plnění. Podrobnosti o právech z vadného plnění jsou uvedeny v čl. 8
těchto obchodních podmínek.
2.8.
Má-li
spotřebitel k uzavřené kupní smlouvě, jejímu plnění či činnosti
prodávajícího stížnost, může spotřebitel kontaktovat prodávajícího
na e-mailu kontakt@deko-lami.cz. Dohled
nad dodržováním předpisů o ochraně spotřebitelů provádí především Česká
obchodní inspekce. Dodržování předpisů o ochraně osobních údajů dozoruje
Úřad pro ochranu osobních údajů. I na tyto orgány se spotřebitel může
obrátit se svými stížnostmi.
2.9.
Pokud
mezi prodávajícím a spotřebitelem dojde ke spotřebitelskému sporu, má
spotřebitel právo na jeho mimosoudní řešení. Subjektem mimosoudního řešení
podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, je Česká obchodní
inspekce, Ústřední inspektorát – oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2.
Veškeré podrobnosti k mimosoudnímu řešení sporů jsou uvedeny
na stránkách České obchodní inspekce: www.coi.cz, www.adr.coi.cz, e-mail:
adr@coi.cz. Spotřebitel může využít rovněž platformu pro řešení sporů
on-line, která je zřízena Evropskou komisí na adrese
http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
3. UŽIVATELSKÝ ÚČET
3.1. Na základě
registrace kupujícího provedené na webové stránce může kupující přistupovat
do svého uživatelského rozhraní. Ze svého uživatelského rozhraní může
kupující provádět objednávání zboží (dále také jen „uživatelský účet“).
Kupující může provádět objednávání zboží též bez registrace přímo
z webového rozhraní obchodu.
3.2. Při registraci na
webové stránce a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správně
a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu
je kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené
kupujícím v uživatelském účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím
považovány za správné.
3.3. Přístup k
uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující
je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných
k přístupu do jeho uživatelského účtu.
3.4. Kupující není
oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám.
3.5. Prodávající může
zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy kupující svůj uživatelský
účet déle než 36 měsíců nevyužívá,
či v případě, kdy kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy (včetně
obchodních podmínek).
3.6. Kupující bere na
vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě,
a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a
softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a
softwarového vybavení třetích osob.
3.7. Za případně
zneužití uživatelského jména a hesla nenese prodávající žádnou odpovědnost.
4. UZAVŘENÍ KUPNÍ
SMLOUVY
4.1. Kupující
má možnost získat informace o zboží, včetně cen jednotlivého zboží a dalších
parametrů nákupu, zejména na základě osobní či dálkové komunikace s odpovědným
zástupcem prodávajícího či z prezentace zboží na webové stránce.
4.2. Prezentace zboží na webové
stránce není nabídkou. Veškerá prezentace zboží umístěná na webové stránce
ve webovém rozhraní obchodu je informativního charakteru
a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží.
4.3. Kupní smlouva je
vždy uzavřena s výhradou vyčerpání zásob prodávajícího nebo ztráty
schopnosti prodávajícího plnit.
4.4. Pro objednání zboží
prostřednictvím webové stránky vyplní kupující objednávkový formulář
ve webovém rozhraní obchodu. Objednávkový formulář obsahuje zejména
informace o:
a. objednávaném zboží
(objednávané zboží „vloží“ kupující do elektronického nákupního košíku webového
rozhraní obchodu),
b. způsobu úhrady
kupní ceny zboží, údaje o požadovaném způsobu doručení objednávaného zboží a
c. informace o
nákladech spojených s dodáním zboží (dále společně také jen jako „objednávka“).
4.5. V případě
uvedení takové ceny, při níž je zjevné, že se jedná o chybu v psaní a
číslech, není tato cena závazná a prodávající si vyhrazuje právo kupní smlouvu
neuzavřít, případně od takové kupní smlouvy odstoupit i poté, co kupující již
obdržel potvrzení objednávky.
4.6. Před zasláním
objednávky prodávajícímu je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje,
které do objednávky kupující vložil, a to i s ohledem na možnost
kupujícího zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do
objednávky. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko „Dokončit objednávku zavazující k platbě“. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím
považovány za správné. Prodávající neprodleně po obdržení objednávky toto
obdržení kupujícímu potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronické
pošty kupujícího uvedenou v uživatelském účtu či v objednávce (dále také
jen „elektronická adresa kupujícího“).
4.7. Prodávající je vždy
oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní
ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat kupujícího o dodatečné
potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).
4.8. Kupní smlouva mezi
prodávajícím a kupujícím je v případě objednání zboží prostřednictvím
webové stránky uzavřena až doručením přijetí objednávky (akceptací), jež
je prodávajícím zasláno kupujícímu elektronickou poštou, a to na
elektronickou adresu kupujícího.
5. CENA ZBOŽÍ A
PLATEBNÍ PODMÍNKY
5.1. Společně
s kupní cenou je kupující povinen zaplatit prodávajícímu také náklady spojené
s balením a dodáním zboží ve smluvené výši. Není-li uvedeno výslovně
jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s balením a
dodáním zboží.
5.2. Kupní cena placená
bezhotovostně je splatná do 3 dnů ode dne uzavření kupní smlouvy. Tím není
dotčena možnost ujednat splatnost kupní ceny jinak.
5.3. V případě
bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem
připsání příslušné částky na účet prodávajícího.
5.4. V případě platby v
hotovosti, na dobírku či ve výdejně zásilek je kupní cena splatná při převzetí
zboží.
5.5. Prodávající je
oprávněn požadovat uhrazení celé kupní ceny ještě před odesláním zboží
kupujícímu a kupující je povinen na základě toho kupní cenu prodávajícímu
zaplatit. Ustanovení § 2119 odst. 1 občanského zákoníku se nepoužije.
5.6. Podmínkou
pro dodání zboží je uzavření kupní smlouvy. Do zaplacení celé kupní ceny není
prodávající povinen odeslat či předat objednané zboží kupujícímu. Pokud
kupující nezaplatí prodávajícímu celou kupní cenu ani do 10 dnů ode dne
doručení výzvy k jejímu zaplacení, je prodávající oprávněn od kupní
smlouvy odstoupit. Náklady na přeshraniční dopravu zboží je kupující povinen
nahradit prodávajícímu v plné výši dle ceníku příslušné doručovací
společnosti nebo ve výši domluvené v kupní smlouvě.
5.7. Případné slevy
z ceny zboží poskytnuté prodávajícím kupujícímu nelze vzájemně kombinovat.
6. ODSTOUPENÍ OD
KUPNÍ SMLOUVY SPOTŘEBITELEM
6.1. Spotřebitel je oprávněn (s výjimkami uvedenými níže)
odstoupit od kupní smlouvy, která byla uzavřena distančním způsobem nebo mimo
obchodní prostory prodávajícího, bez uvedení důvodu během 14 dní ode dne, ve
kterém spotřebitel nebo jím určená třetí osoba odlišná od dopravce převezme
zboží, nebo
a.
poslední kus zboží, objedná-li spotřebitel v rámci jedné
objednávky více kusů zboží, které jsou dodávány samostatně,
b.
poslední položku nebo část dodávky zboží sestávajícího z několika
položek nebo částí, nebo
c.
první dodávku zboží, je-li ve smlouvě ujednána pravidelná dodávka
zboží po ujednanou dobu.
6.2. K odstoupení
může spotřebitel využít vzorový formulář, který je zveřejněn na webové stránce,
anebo odstoupit jakoukoli jinou formou tak, aby bylo zřejmé, od jaké kupní
smlouvy spotřebitel odstupuje a jakého zboží se odstoupení týká.
6.3. Spotřebitel
je povinen své odstoupení od kupní smlouvy odeslat ve lhůtě 14 dnů dle čl. 6.1.
těchto obchodních podmínek, a to na e-mailovou adresu kontakt@deko-lami.cz,
nebo poštou na adresu Vysoká 30, 284 01 Suchdol, nebo jiným zřejmým způsobem.
V případě použití formuláře pro odstoupení prodávající spotřebiteli bez
zbytečného odkladu potvrdí jeho přijetí.
6.4. Spotřebitel
pro urychlení vyřízení věci k odstoupení přiloží kopii dokladu
o platbě, fakturu nebo jiný doklad či důkaz k prokázání, že se jedná
o zboží zakoupené u prodávajícího. Samotné nepředložení těchto dokladů
ovšem nebrání vyřízení odstoupení od kupní smlouvy. Spotřebitel k odstoupení
připojí i informaci o volbě způsobu vrácení peněz, pokud je nechce vrátit
stejným způsobem, jakým cenu hradil.
6.5. Náklady
spojené s vrácením zboží nese v případě odstoupení od kupní smlouvy
spotřebitel. Jde-li o smlouvu uzavřenou distančním způsobem, činí náklady pro
spotřebitele spojené s vrácením zboží, který nelze vrátit pro svou povahu
obvyklou poštovní cestou, částku maximálně ve výši 1000,- Kč vč. DPH.
6.6. Jestliže
spotřebitel zvolil jiný než nejlevnější způsob dodání zboží, který prodávající
nabízí, vrátí prodávající
spotřebiteli náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu
nabízenému způsobu dodání zboží.
6.7. Nejpozději
do 14 dnů od odstoupení od kupní smlouvy prodávající vrátí spotřebiteli
peníze, které od spotřebitele přijal jako platbu za zboží. Peníze
prodávající vrátí stejným způsobem, jakým je obdržel, leda by spotřebitel
souhlasil s jiným způsobem platby, se kterým by pro něho nebyly spojeny
další náklady. Prodávající není povinen vrátit spotřebiteli peněžní prostředky
dříve, než spotřebitel vrátí prodávajícímu zboží nebo než prokáže, že zboží
odeslal prodávajícímu, podle toho, co nastane dříve.
6.8. Spotřebitel je
povinen zboží bez zbytečného odkladu po odstoupení od kupní smlouvy, nejpozději do 14 dnů, zaslat
prodávajícímu zpět, a to na adresu Vysoká 30, 284 01 Suchdol, nebo
zboží vrátit prodávajícímu v uvedené lhůtě osobně. Lhůta je zachována,
pokud spotřebitel odešle zboží před jejím uplynutím.
6.9. Spotřebitel
odpovídá v případě odstoupení od smlouvy bez udání důvodu pouze za snížení
hodnoty zboží, které vzniklo v
důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se seznámil s
povahou, vlastnostmi a funkčností zboží.
6.10. Spotřebitel není
oprávněn odstoupit bez udání důvodu od kupní smlouvy v případech dle §
1837 občanského zákoníku, zejména v případě:
a.
dodávky zboží, které bylo vyrobeno či upraveno podle přání a požadavků
spotřebitele nebo přizpůsobeno jeho osobním potřebám,
b.
dodávky zboží, které podléhá rychlé zkáze, nebo zboží s krátkou dobou
spotřeby, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným
zbožím,
c.
dodávky zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z
hygienických důvodů jej není možné vrátit,
d.
dodávky zboží, kterým jsou zvukové a obrazové nahrávky nebo počítačové
programy, pokud zákazník porušil jejich původní obal, či
e.
o neodkladné opravě nebo údržbě, která má být
provedena v místě určeném spotřebitelem na jeho výslovnou žádost; to však
neplatí pro provedení jiných než vyžádaných oprav či dodání jiného zboží než
náhradních dílů nutných k provedení opravy nebo údržby.
6.11. Je-li společně se
zbožím poskytnut kupujícímu dárek, je darovací smlouva mezi prodávajícím
a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li
k odstoupení od kupní smlouvy, pozbývá darovací smlouva ohledně takového
dárku účinnosti a spotřebitel je povinen spolu se zbožím prodávajícímu vrátit i
poskytnutý dárek.
7. PŘEPRAVA A
DODÁNÍ ZBOŽÍ
7.1. Prodávající je
povinen zboží dodat kupujícímu ve lhůtě a způsobem dle kupní smlouvy.
7.2. Kupující se
zavazuje zboží od prodávajícího či od přepravce převzít. Kupující je rovněž
povinen při převzetí zboží zkontrolovat, zda není zjevně poškozeno a pokud ano,
tak o tomto zjištění sepsat ve dvou vyhotoveních zjišťovací protokol a předat
jej zástupci prodávajícího či přepravce, který jej potvrdí svým podpisem s
uvedením svého jména a funkce a jedno vyhotovení předá zpět kupujícímu.
7.3. Nebezpečí škody na
zboží přechází na spotřebitele převzetím věci. To neplatí v situacích, kdy
si spotřebitel vymínil určitý způsob dopravy zboží, který prodávající
nezajišťuje, když v takovém případě přechází nebezpečí škody na zboží na
spotřebitele předáním zboží dopravci.
7.4. Pokud zboží přebírá
kupující přímo v kamenné pobočce prodávajícího, přechází nebezpečí škody
na zboží na kupujícího převzetím věci.
7.5. V případě, že
je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo
jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit
náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným
způsobem doručení.
7.6. Vlastnické právo ke
zboží nabývá kupující až úplným zaplacením kupní ceny.
8. PRÁVA Z VADNÉHO
PLNĚNÍ
8.1. Prodávající
odpovídá spotřebiteli, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající
odpovídá spotřebiteli, že v době, kdy spotřebitel zboží převzal, zboží:
a.
odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti,
funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem,
b.
je vhodné k účelu, pro který ho spotřebitel požaduje a s nímž
prodávající souhlasil, a
c.
je dodáno s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně
návodu k montáži nebo instalaci.
8.2.
Prodávající odpovídá spotřebiteli, že vedle ujednaných vlastností
a.
je zboží vhodné k účelu, k němuž se věc tohoto druhu obvykle
používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy, technické normy
nebo kodexy chování daného odvětví, není-li technických norem,
b.
zboží množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti,
funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem věcí
téhož druhu, které může spotřebitel rozumně očekávat,
c.
je zboží dodáno s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a
jiných pokynů k použití, které může spotřebitel rozumně očekávat, a
d.
zboží odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které
prodávající spotřebiteli poskytl před uzavřením smlouvy.
8.3. Čl. 8.2.
těchto obchodních podmínek se nepoužije v případě, že prodávající spotřebitele
před uzavřením kupní smlouvy zvlášť upozornil, že se některá vlastnost zboží
liší a kupující s tím při uzavírání kupní smlouvy výslovně souhlasil.
8.4. Kupující je oprávněn uplatnit
právo z vady, která se vyskytne u zboží v době dvaceti čtyř měsíců od
převzetí. U použitého zboží činí tato lhůta jeden rok od převzetí zboží
kupujícím.
8.5. Kupující je oprávněn při
vadném plnění požadovat dle povahy a závažnosti vady odstranění vady, výměnu
zboží, přiměřenou slevu z kupní ceny nebo odstoupit od smlouvy.
8.6. Kupující uplatňuje
a oznamuje vadu zboží prodávajícímu prostřednictvím e-mailové zprávy na adresu kontakt@deko-lami.cz, nebo osobně
v kamenné pobočce prodávajícího Vysoká 30, 284 01 Suchdol nebo listinnou poštou zaslanou na adresu Vysoká
30, 284 01, Suchdol nebo jakýmkoliv jiným zřejmým způsobem. Kupující je
umožněno při oznámení vady použít reklamační formulář, který je uveřejněn na
webové stránce.
8.7. Prodávající je
povinen spotřebiteli vydat při uplatnění reklamace písemné potvrzení, ve kterém
uvede datum, kdy spotřebitel reklamaci uplatnil, co je jejím obsahem, jaký
způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje a kontaktní údaje spotřebitele
pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace.
8.8. Reklamace
včetně odstranění vady musí být vyřízena a spotřebitel o tom musí být
informován nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se
prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Po marném uplynutí této
lhůty může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou
slevu. Reklamace nesmí kupujícímu způsobit značné obtíže, přičemž se zohlední
povaha věci a účel, pro který kupující věc koupil.
8.9. Prodávající
je povinen vydat spotřebiteli potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace,
včetně potvrzení o provedení opravy, a době jejího trvání, případně písemné
odůvodnění zamítnutí reklamace.
8.10. Kupující může požadovat
přiměřenou slevu nebo odstoupit od kupní smlouvy, pokud
a.
prodávající vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil v souladu
s čl. 8.8. těchto obchodních podmínek,
b.
se vada projeví opakovaně,
c.
se vada podstatným porušením kupní smlouvy, nebo
d.
je z prohlášení prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada
nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího.
8.11. Je-li vada zboží
nevýznamná, nemůže kupující odstoupit od kupní smlouvy dle čl. 8.10. těchto
obchodních podmínek.
8.12. Kupující
odpovídá prodávajícímu za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku
nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem
na jeho povahu a vlastnosti. Je-li vrácené zboží poškozeno porušením povinností
kupujícího, je prodávající oprávněn vůči kupujícímu uplatnit nárok na náhradu
snížení hodnoty zboží a odečíst jej od vrácené částky.
9. DALŠÍ PRÁVA A
POVINNOSTI SMLUVNÍCH STRAN
9.1. Prodávající je
vedle dalších případů uvedených v těchto obchodních podmínkách oprávněn od
kupní smlouvy odstoupit také v případě neposkytnutí součinnosti ze strany
kupujícího a z dalších důvodů uvedených v právních předpisech.
9.2. Kupující je povinen
v případě, že dojde z jakéhokoliv důvodu k ukončení kupní
smlouvy či z jakéhokoliv důvodu na straně kupujícího nedojde
k uzavření kupní smlouvy, nahradit prodávajícímu veškeré náklady vzniklé
v souvislosti s kupní smlouvou či jednáním o jejím uzavření, zejména
náklady na úpravu či výrobu zboží dle pokynů a představ kupujícího, přípravu
zboží k odeslání, náklady na demontáž a dopravu zboží, náklady na vrácení
zboží prodávajícímu apod.
9.3. V případě
výpadku informačního systému nebo zásahu vyšší moci (např. výpadek elektřiny
atd.) prodávající neodpovídá za nedodržení provozní doby e-shopu.
9.4. Kupující tímto
přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského
zákoníku.
9.5. Kupující uzavřením
kupní smlouvy souhlasí ve smyslu ustanovení § 7 odst. 2 zákona č. 480/2004 Sb.,
o některých službách informační společnosti a o změně některých zákonů (zákon o
některých službách informační společnosti), ve znění pozdějších předpisů, se
zasíláním obchodních sdělení prodávajícím na elektronickou adresu či na
telefonní číslo kupujícího.
10. ZÁVĚREČNÁ
USTANOVENÍ
10.1. Pokud vztah
založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak se tento
vztah se řídí českým právem.
10.2. Vztahy a případné
spory, které vzniknou na základě kupní smlouvy, budou řešeny výhradně podle
práva České republiky a budou řešeny příslušnými soudy České republiky. Úmluva
OSN o smlouvách o mezinárodní koupi zboží (CISG) se v souladu s čl. 6 této
úmluvy neuplatní.
10.3. Kupní smlouva je
uzavírána v českém jazyce. Pokud vznikne pro potřebu kupujícího překlad
textu smlouvy, platí, že v případě sporu o výklad pojmů platí výklad smlouvy v
českém jazyce.
10.4. Uzavřená
kupní smlouva je prodávajícím archivována v interním systému po dobu nejméně tří let od
jejího uzavření, nejdéle však na dobu dle příslušných právních předpisů, za
účelem jejího úspěšného splnění a není přístupná třetím nezúčastněným stranám.
Kupujícímu poskytne prodávající přístup ke kupní smlouvě v odůvodněných
případech.
10.5. Je-li některé
ustanovení těchto obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým
stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se
neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností
jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení.
10.6.
Tyto obchodní podmínky jsou platné a účinné od
1.2.2025